menusearch
agrofan.org

بسته بندی انواع نان

قبلی
اولین تولید کننده بسته بندی فعال در ایران اتکااولین
یکشنبه بیست و هشتم آبان ۰۲
(0)
(0)
بسته بندی انواع نان

بسته بندی انواع نان:


نان یک غذای اصلی در سراسر جهان است و بسته به سنت های ملی و منطقه ای در انواع مختلف، اشکال، اندازه ها و بافت های مختلف تولید می‌شود.
می توان آن را به عنوان نان سنتی، که هر روز به طور تازه توسط نانوایان تهیه می‌شود، مصرف کرد و یا می‌توان آن را به صورت نان بسته بندی شده تجاری یافت.
طبق بررسی انجمن بین المللی نانوایان (AIBI)، تفاوت های زیادی در الگوهای تولید و مصرف نان در بین کشورها وجود دارد. در یونان، ترکیه و ایتالیا، نانوایی های صنایع دستی بیشترین سهم را دارند و نان یک غذای سنتی ریشه دار است، در حالی که در بلغارستان، هلند و انگلیس، درصد بالایی از سهم بازار نانوایی های صنعتی وجود دارد، که تقاضای روزافزون جزئی نان را برآورده می‌کند.
نان یک سیستم پویا است که تحت تغییرات فیزیکی، شیمیایی و میکروبیولوژیکی است که ماندگاری آن را محدود می‌کند. تغییرات فیزیکی و شیمیایی از نظر بافت و طعم مطلوب میزان طراوت را از بین می‌برد و منجر به سفت شدن تدریجی محصول می‌شود. فساد میکروبیولوژیکی توسط باکتری ها، مخمرها و کپک ها شامل رشد کپک قابل مشاهده، تولید نامرئی مایکوتوکسین ها و ایجاد عطر و طعم های نامطبوع است، که ممکن است حتی قبل از مشاهده رشد قارچ تولید شود.
فساد نان از این رو نگران کننده است، زیرا باعث اتلاف زیاد مواد غذایی (به عنوان مثال 5-10٪ از دست دادن تولید نان در جهان) و خسارات اقتصادی برای صنعت نانوایی و مصرف کننده و همچنین مسمومیت انسانی در اثر آلودگی با مایکوتوکسین های قارچی می‌شود. همچنین، در حقیقت، فساد نان اغلب با چندین بیماری حاد و مزمن در انسان در ارتباط است. برای مقابله با این مسئله اقتصادی و ایمنی، صنعت نانوایی مدت هاست که در تلاش است تا استراتژی ها و روش هایی را که باعث ماندگاری بیشتر نان، کمترین تعداد تغییرات در کیفیت ارگانولپتیک نان و همچنین ایمنی نان می‌شود، شناسایی و به کار گیرد.
از روش های فیزیکی نگهداری نان استفاده از اشعه ماورا بنفش (UV)، مادون قرمز (IR)، امواج مایکروویو (MW)، فشار بسیار بالا (UHP) برای از بین بردن آلودگی های پس از پخت استفاده می‌شود. مواد نگهدارنده شیمیایی، مانند اسید استیک، استات پتاسیم، استات سدیم و سایر مواد مطابق با محدودیت های تعیین شده در آیین نامه (EC) شماره 1333/2008 در مورد مواد افزودنی خوراکی استفاده می‌شود. خمیر ترش (حاصل از فرآیند تخمیر) همچنین به شکل تثبیت شده حفظ بیولوژیکی مواد غذایی در آمده است و نقشی که باکتری های اسید لاکتیک (LAB) به عنوان عوامل زیستی و مهارکننده های فساد نان بازی می‌کنند، مورد تحقیق و برجسته سازی علمی قرار گرفته است.
بسته بندی فعال یکی دیگر از گزینه ها است، با توجیه منطقی جذب و / یا آزادسازی ترکیبات موثر در برابر بیات شدن نان و / یا ضد میکروب ها، از رشد میکروارگانیسم های نامطلوب جلوگیری می‌کند.
فناوری های نانو نیز به منظور طراحی بسته بندی فعال به کار گرفته شده اند و در حال باز کردن یک جهان کامل از امکانات جدید هم برای صنایع غذایی و هم برای مصرف کنندگان هستند.
شرکت نانو فیدار نیکان پارس به منظور کمک به بهبود شرایط نگهداری انواع نان و جلوگیری از فساد آن بسته بندیهای فعال(هوشمند) خود را به بازار عرضه نموده است. این بسته ها با کنترل شرایط اتمسفر داخلی و همچنین ویژگی ضدمیکروبی می‌تواند عمر مفید نگهداری انواع نان را افزایش دهد.


گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر